Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Οι 5 φάσεις δημιουργίας ενός νέου διαδικτυακού τόπου


Έχετε αποφασίσει να φτιάξετε μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας. Καθορίσατε τους στόχους της και προσδιορίσατε τον χρόνο και το ποσό της επένδυσης που θα διαθέσετε για την ανάπτυξή της. Αυτό που τώρα θα πρέπει να σας απασχολήσει είναι:
Ποιος θα σχεδιάσει και ποιος θα κατασκευάσει την ιστοσελίδα; Το ίδιο σημαντικό είναι να αποφασίσετε ποιος θα συντηρεί και θα ανανεώνει το περιεχόμενό της.

Η όλη διαδικασία δημιουργίας ενός πετυχημένου διαδικτυακού τόπου θα πρέπει να περιλαμβάνει τις 5 πιο κάτω φάσεις:
• Φάση 1: Σχεδιασμός
• Φάση 2: Κατασκευή
• Φάση 3: Στέγαση
• Φάση 4: Προώθηση
• Φάση 5: Συντήρηση

Φάση 1: Σχεδιασμός



Προτού αρχίσετε με την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να προηγηθεί ένας σωστός και σε βάθος
προγραμματισμός/σχεδιασμός. Θα πρέπει να καθοριστεί ο σκοπός, το ακροατήριο και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας
με βάση την απάντηση στα ακόλουθα ερωτήματα:
• Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της ιστοσελίδας;
• Ποιο είναι το ακροατήριο που προσπαθώ να προσεγγίσω;
• Ποιες είναι οι πληροφορίες που προσπαθώ να μεταβιβάσω;
• Πώς θα προσελκύσω επισκέπτες στην ιστοσελίδα μου;

Η δομή της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις σελίδες που την αποτελούν. Αρχίζει στο πιο ψηλό επίπεδο με την αρχική σελίδα και συνεχίζει στο πιο κάτω επίπεδο όπου περιλαμβάνονται τα βασικά θέματα/ενότητες που επιθυμείτε να παρουσιάσετε, κ.ο.κ.
Ένας βασικός κανόνας που πρέπει να έχετε υπόψη σας στο σημείο αυτό είναι η χρήση σταθερής μορφής (layout/template) για κάθε σελίδα της παρουσίασής σας, όπως του ιδίου υπόβαθρου (background), των ιδίων κουμπιών (buttons) στην ίδια θέση σε κάθε σελίδα, της ίδιας γραμματοσειράς, κ.τ.λ.

Γραμμές Πλοήγησης

Οι γραμμές πλοήγησης (κάθετες ή οριζόντιες) αποτελούνται από συνδέσεις (hyperlinks), τις οποίες οι επισκέπτες της ιστοσελίδας θα χρησιμοποιούν για να μετακινούνται μεταξύ των σελίδων της ιστοσελίδας σας.
Τα κοινά περιγράμματα (shared borders) είναι περιοχές σελίδας που δεσμεύονται για περιεχόμενο, το οποίο θέλετε να εμφανίζεται ομοιόμορφα σε όλες τις σελίδες της ιστοσελίδας σας. Τα κοινά αυτά περιγράμματα θα πρέπει να περιέχουν και τις γραμμές πλοήγησης (συνδέσεων) για να εμφανίζονται ομοιόμορφα σε όλες τις σελίδες σας.
Στα περισσότερα πακέτα κατασκευής ιστοσελίδων, οι γραμμές πλοήγησης (συνδέσεων) βασίζονται στη δομή της ιστοσελίδας και δημιουργούνται και ενημερώνονται αυτόματα έτσι ώστε να λειτουργούν σωστά, ακόμα και όταν προσθέτετε, μετακινείτε ή διαγράφετε σελίδες από τη δομή της ιστοσελίδας.



Φάση 2: Κατασκευή

Αφού μελετηθούν τα πιο πάνω και αφού καθοριστεί η δομή και το περιεχόμενο της κάθε σελίδας που θα περιλαμβάνει η ιστοσελίδα σας, μπορείτε να προχωρήσετε στη δημιουργία του περιεχομένου της, δηλαδή στην κατασκευή της.
Κάποιες βασικές κατευθύνσεις που πρέπει να έχετε υπόψη σας κατά τη φάση της κατασκευής της ιστοσελίδας σας
είναι οι πιο κάτω:
1. Οδηγίες Διαχείρισης Περιεχομένου Ιστοσελίδας
• Χρησιμοποιήστε την αρχική σας σελίδα για να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών και να εξηγήσετε καθαρά το περιεχόμενο και το σκοπό της ιστοσελίδας σας
• Τοποθετήστε τις σημαντικότερες πληροφορίες στην αρχή (πολλοί επισκέπτες δεν θα προχωρήσουν πέραν της αρχικής σας σελίδας)
• Περιλάβετε μόνο ένα θέμα ανά σελίδα
• Κρατήστε τις σελίδες σας αρκετά σύντομες, έτσι ώστε ο χρήστης να μην είναι απαραίτητο να μετακινείται συνέχεια για να δει ολόκληρη τη σελίδα
• Μην περιλάβετε μεγάλο γραφικό στην αρχή της σελίδας σας (θα πάρει αρκετό χρόνο να παρουσιαστεί)
• Να είστε συνοπτικοί και σαφείς χρησιμοποιώντας απλή γλώσσα
• Ελέγξτε την ορθογραφία και τη γραμματική σας
• Χρησιμοποιείτε την ίδια ορολογία σε όλη την παρουσίασή σας
• Περιλάβετε σύνδεση μόνο εάν οδηγεί σε σχετικές πληροφορίες
• Μην τοποθετείτε «Υπό Κατασκευή» σημειώσεις στις σελίδες σας. Οι επισκέπτες σας δεν θα είναι ευχαριστημένοι αν περιμένουν μια σελίδα σας να παρουσιαστεί για να ανακαλύψουν ότι δεν υπάρχει οποιοδήποτε περιεχόμενο σ’ αυτήν
• Ενημερώνετε το περιεχόμενο των σελίδων και τις συνδέσεις τους συχνά, έτσι ώστε το υλικό της ιστοσελίδας σας να είναι πάντα πλήρως ενημερωμένο και επικαιροποιημένο
• Ενημερώστε τους επισκέπτες σας για τις νέες και μελλοντικές ενότητες που θα συμπεριλάβετε στην ιστοσελίδα σας, έτσι ώστε ένας επισκέπτης να έχει λόγο να επιστρέψει στην ιστοσελίδα σας
• Περιλάβετε στις σελίδες σας την τελευταία ημερομηνία ενημέρωσής τους
• Περιλάβετε γραφικά μόνο εάν είναι σχετικά με το περιεχόμενο
• Δείξετε την ιστοσελίδα σας σε φίλους και συναδέλφους. Λάβετε τις απόψεις τους σοβαρά υπόψη και ξοδέψετε χρόνο για να την καταστήσετε φιλική προς τον χρήστη
• Δοκιμάστε την ιστοσελίδα σας σε περισσότερους από ένα φυλλομετρητή (browser)

2. Οδηγίες Μορφοποίησης
• Χρησιμοποιήστε σταθερή μορφή (layout/template) για κάθε σελίδα της ιστοσελίδας σας
• Χρησιμοποιήστε τις ίδιες εικόνες/κουμπιά για κάθε σελίδα της παρουσίασής σας
• Χρησιμοποιήστε το ίδιο λογότυπο σε κάθε σελίδα. Οι φυλλομετρητές (browsers) αποθηκεύουν τις εικόνες τοπικά στους υπολογιστές των χρηστών, φορτώνοντας έτσι τα ίδιο γραφικό πιο γρήγορα
• Αποφεύγετε την υπερβολική μορφοποίηση (formatting). Πάρα πολλά πλαίσια, κινούμενες εικόνες (animations), κείμενα να αναβοσβήνουν και κείμενα πάρα πολλών μεγεθών και χρωμάτων είναι όλα ένας εφιάλτης, όταν χρησιμοποιούνται σε υπερβολικό βαθμό
• Σιγουρευτείτε ότι το κείμενο διαβάζεται εύκολα σε σχέση με το χρώμα του υπόβαθρου (background)

3. Οδηγίες Πλοήγησης
• Χρησιμοποιήστε σταθερές γραμμές πλοήγησης (navigational bars), δηλαδή στην ίδια θέση σε κάθε σελίδα
• Ενημερώστε τον χρήστη για το πού βρίσκεται και βοηθήστε τον να βρει εύκολα τις πληροφορίες που ψάχνει
• Περιλάβετε σύνδεση προς την αρχική σελίδα σε όλες σας τις σελίδες και τοποθετήστε την στην ίδια θέση σε κάθε σελίδα
• Μην επιτρέψετε ποτέ σε μια σελίδα να καταλήγει σε αδιέξοδο - δηλαδή να μην υπάρχει κανένας τρόπος για τον χρήστη να προχωρήσει σε άλλη σελίδα της ιστοσελίδας σας



Φάση 3: Στέγαση




Όταν λοιπόν η ιστοσελίδα σας είναι εύκολη στην πλοήγησή της, γρήγορη στο να φορτώσει, χωρίς γραμματικά και ορθογραφικά λάθη και όλο το περιεχόμενο είναι ακριβές και έγκυρο, τότε είστε έτοιμοι για τη δημοσίευσή της.
Η αντίληψη ότι είναι δυνατή η πρόσβαση στην ιστοσελίδα σας επειδή αυτή βρίσκεται στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας,
ο οποίος είναι συνδεδεμένος με το διαδίκτυο, είναι λανθασμένη. Πρέπει να τοποθετήσετε όλα τα έγγραφα της ιστοσελίδας σας (αρχεία HTML, γραφικά, κινούμενες εικόνες και οποιαδήποτε άλλα σχετικά αρχεία) σε ένα διακομιστή (Web Server).


Στην προσπάθειά σας για ανεύρεση ενός οργανισμού για τη στέγαση της ιστοσελίδας σας, πρέπει να ελέγξετε τουλάχιστον τους τρεις πιο κάτω σημαντικούς παράγοντες:
• Δεν επιβάλλονται οποιοιδήποτε τύποι περιορισμών, όπως στον αριθμό των επισκέψεων που θα μπορεί να δεχθεί η ιστοσελίδα σας ή/και στα είδη και μεγέθη των αρχείων που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε
• Υποστηρίζονται όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα/τεχνολογίες που χρειάζεστε
• Υπάρχει σταθερή μηνιαία χρέωση, ανεξάρτητα από την επισκεψιμότητα και το μέγεθος της ιστοσελίδας σας
Εάν σχεδιάζετε μια εμπορική και μεγάλη σε μέγεθος ιστοσελίδα, θα πρέπει να διερευνήσετε την περίπτωση εγκατάστασης του δικού σας διακομιστή (Web Server), έτσι ώστε να έχετε περισσότερο έλεγχο της διαχείρισης, συντήρησης και ασφάλειάς της. Βασικό μειονέκτημα της περίπτωσης αυτής είναι η επένδυση που χρειάζεται τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό για την εγκατάσταση και διατήρηση του διακομιστή (Web Server).



Φάση 4: Προώθηση

Μετά τη δημοσίευση της ιστοσελίδας σας, πρέπει να βοηθήσετε τους διάφορους χρήστες να την εντοπίζουν εύκολα. Το πρώτο βήμα είναι η καταχώρηση της ιστοσελίδας σας στις σημαντικότερες μηχανές αναζήτησης.
Πριν όμως το κάνετε αυτό, πρέπει να περιλάβετε ολοκληρωμένες περιγραφές που αφορούν τις παραμέτρους (Meta Tags)
της ιστοσελίδας σας:
• <title>
• <description>
• <keywords>
Αυτό μπορεί να βοηθήσει, σε κάποιο βαθμό φυσικά, ώστε η ιστοσελίδα σας να περιγράφεται σωστά και να κατατάσσεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης για τις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά (keywords) που έχετε περιγράψει στις πιο πάνω παραμέτρους.
Οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης, στην προσπάθειά τους να τοποθετήσουν και τη δική σας ιστοσελίδα στο ευρετήριό τους, χρησιμοποιούν αυτόματα προγράμματα, τις αράχνες (spiders) ή τα ρομπότ, που ανιχνεύουν πρώτιστα το κείμενο που έχετε τοποθετήσει στις εν λόγω παραμέτρους (Meta Tags).



Φάση 5: Συντήρηση

Μετά τη δημοσίευση και προώθηση της ιστοσελίδας σας, κρατήστε την χωρίς δυσλειτουργίες και πλήρως ενημερωμένη:
• Περιοδικά ελέγχετε όλες τις συνδέσεις, για να σιγουρεύεστε ότι είναι ακόμα ενεργές
• Προσθέτετε νέες και ενημερωμένες πληροφορίες στις σελίδες σας, έτσι ώστε να προσελκύουν τους επισκέπτες σας ξανά και ξανά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου