Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Νομικό πλαίσιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο



Σκοπός της νομοθεσίας που διέπει το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι να εξασφαλίσει καταναλωτική εμπιστοσύνη στις εξ αποστάσεως
αγοραπωλησίες και να ενισχύσει τη νομική ασφάλεια του ηλεκτρονικού εμπορίου, ούτως ώστε να αυξηθεί η εμπιστοσύνη
των χρηστών του διαδικτύου.
Το νομοθετικό πλαίσιο της Κυπριακής Δημοκρατίας που ρυθμίζει το περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου,
διαμορφώνεται κυρίως από τους ακόλουθους Νόμους, οι οποίοι είναι εναρμονιστικοί αντίστοιχων Οδηγιών
της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
• ο περί Ορισμένων Πτυχών των Υπηρεσιών της Κοινωνίας της Πληροφορίας και ειδικά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και για συναφή θέματα του 2004 (Νόμος 156(Ι)/2004)
• ο περί της Σύναψης Καταναλωτικών Συμβάσεων εξ Αποστάσεως Νόμος του 2000 (Νόμος 14(I)/2000)
• ο περί των Αθέμιτων Εμπορικών Πρακτικών των Επιχειρήσεων προς τους Καταναλωτές Νόμος του 2007 (Νόμος 103(Ι)/2007)
Σύμφωνα με τους πιο πάνω Νόμους, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ιστοσελίδα θα πρέπει να προσφέρουν στους αποδέκτες της ιστοσελίδας τους, εύκολη, άμεση και συνεχή πρόσβαση στις ακόλουθες πληροφορίες:
• επωνυμία και διεύθυνση επιχείρησης
• στοιχεία που επιτρέπουν την άμεση επικοινωνία με την επιχείρηση (ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου, κ.λπ.)
• αριθμό εγγραφής σε εμπορικό ή άλλο δημόσιο μητρώο (π.χ. αρ. εγγραφής εταιρείας)
• αριθμό εγγραφής στο Φ.Π.Α. (εφόσον η δραστηριότητα της επιχείρησης υπόκειται σε Φ.Π.Α.)
• εφόσον η δραστηριότητα της επιχείρησης υπόκειται σε καθεστώς έγκρισης, τα στοιχεία της σχετικής εποπτικής αρχής
• σε περίπτωση που πρόκειται για νομοθετικώς κατοχυρωμένο επάγγελμα:
- την επαγγελματική ένωση ή παρόμοιο όργανο στο οποίο είναι εγγεγραμμένη η επιχείρηση
- τον επαγγελματικό τίτλο
- μνεία επαγγελματικών κανόνων που ισχύουν και τον τρόπο πρόσβασης σε αυτούς

Επιπρόσθετα, όσες επιχειρήσεις διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, θα πρέπει πριν την υποβολή της παραγγελίας:
• να παρέχουν στον καταναλωτή ξεκάθαρη και περιεκτική περιγραφή των κύριων χαρακτηριστικών ή υπηρεσιών προς πώληση στο διαδίκτυο
• να περιλαμβάνουν στις τιμές των προϊόντων ή υπηρεσιών όλους τους φόρους
• να παρέχουν σωστή πληροφόρηση για τυχόν έξοδα που αφορούν την παράδοση των προϊόντων (freight, delivery or postal charges)
• να περιέχουν ξεκάθαρη και περιεκτική περιγραφή του τρόπου/διαδικασίας πληρωμής των προϊόντων/υπηρεσιών καθώς και της παράδοσής τους
Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα πρέπει επίσης:
• η τελική τιμή του προϊόντος/υπηρεσίας που παρουσιάζεται για να πληρωθεί (συμπεριλαμβανομένων των φόρων και του κόστους παράδοσης) να είναι η ίδια με την τιμή που παρουσιάστηκε πριν την αγορά
• η αρχική τιμή που παρουσιάστηκε (ή ο τρόπος που υπολογίστηκε) να μην παραπλανεί τους καταναλωτές και ούτε να περιέχει ψευδείς πληροφορίες ούτως ώστε να τους επηρεάσει στην απόφασή τους να αγοράσουν το προϊόν/υπηρεσία
• να παρέχονται στον καταναλωτή επαρκείς πληροφορίες σχετικά με το δικαίωμά του για υπαναχώρηση. Οι πληροφορίες αυτές δεν πρέπει να είναι παραπλανητικές (ψευδείς ή μη αληθείς) και να μην παραπλανούν τον καταναλωτή να πάρει απόφαση για αγορά του προϊόντος/υπηρεσίας, κάτι που δεν θα έπραττε αλλιώς
• να δίνονται ξεκάθαρα οι πληροφορίες σχετικά με την περίπτωση ακύρωσης της παραγγελίας ή μέρος αυτής, καθώς επίσης και τη διαδικασία επιστροφής ελαττωματικών προϊόντων
• να γίνεται περιεκτική περιγραφή σχετικά με την πολιτική της εταιρείας για χειρισμό των παραπόνων των καταναλωτών
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία που διέπει το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα
www.go-e.mcit.gov.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου