Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Ηλεκτρονικό Κατάστημα



Με την ανάπτυξη και διάδοση του διαδικτύου, πολλές επιχειρήσεις καλούνται να δώσουν απάντηση στο ερώτημα: Αρκεί σε μία επιχείρηση η απλή πληροφοριακή παρουσία της στο διαδίκτυο ή πρέπει να προχωρήσει στη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, με το οποίο θα μπορέσει να εισέλθει στην εποχή των συναλλαγών μέσω διαδικτύου;
Πέρα από τη φυσική παρουσία που διαθέτουν οι περισσότερες επιχειρήσεις, το διαδίκτυο παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας επιχειρήσεων που πιθανόν να δραστηριοποιούνται αποκλειστικά μέσω αυτού, με τη βοήθεια κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ίσως τα παραδείγματα του Amazon.com και eBay.com να φαντάζουν πολύ επιτυχημένα για να τολμήσει κάποιος να τα επαναλάβει, αλλά ευκαιρίες υπάρχουν ανεξάρτητα από το μέγεθος.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να έχει τις ακόλουθες βασικές δυνατότητες, οι οποίες προσφέρουν πλήρη και
ολοκληρωμένη λειτουργικότητα ηλεκτρονικού εμπορίου:

1. Κατάλογος προϊόντων/υπηρεσιών:
• Κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών
• Αναλυτική παρουσίαση
• Πολλαπλές φωτογραφίες
• Χαρακτηριστικά προϊόντος/υπηρεσίας
• Έλεγχος αποθέματος
• Αναφορά διαθεσιμότητας στο απόθεμα

2. Αναζήτηση προϊόντων/υπηρεσιών:
• Αξιοπιστία και Ασφάλεια
• Προσφέρονται την ώρα που ο πελάτης τα έχει ανάγκη
• Έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση του πελάτη
• Υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος
• Προϊόντα με καλύτερα επιτόκια

3. Προσφορές - Εκπτώσεις:
• Ποσοτικές/ποσοστιαίες εκπτώσεις σε επίπεδο προϊόντος
• Ποσοτικές/ποσοστιαίες εκπτώσεις σε επίπεδο καλαθιού (παραγγελίας)
Σημείωση: Θα πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη υποδομή ακόμη και εάν κατά τον χρόνο δημιουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος η επιχείρηση δεν επιθυμεί να ανακοινώσει οποιεσδήποτε προσφορές.

4. Παραγγελίες:
• Καλάθι αγορών
• Περιγραφή τρόπου αποστολής
• Περιγραφή τρόπων πληρωμής
• Αναζήτηση και διαχείριση παραγγελιών
• Παρακολούθηση εξέλιξης παραγγελιών
• Ιστορικό/στατιστικά από πελάτη
• Επιβεβαίωση παραγγελιών μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων



Πωλήσεις μέσω διαδικτύου

Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου προσφέρουν σε μια επιχείρηση:
• Αποδοτικότερες συναλλαγές
• Εξάπλωση του δικτύου πωλήσεών της, αφού ο πελάτης μπορεί να προσεγγίσει την επιχείρηση οποιαδήποτε ώρα και μέρα τον βολεύει


Το Διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση:
• Να αυξήσει τις "παραδοσιακές" της πωλήσεις, δηλαδή αυτές που πραγματοποιούνται από πελάτες που επισκέπτονται το κατάστημα
• Να πραγματοποιήσει πωλήσεις σε ανθρώπους από απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές, χωρίς οι πελάτες της να χρειάζεται να επισκεφθούν το κατάστημα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου